» Avslutade dagen med fin middag

Istället för att starta dagen med morgonpromenad valde vi att lägga benpasset på morgonen istället. Kan erkänna att det känns 100ggr tyngre här mot hemma, men då länge man gör sitt bästa med den energin man har :)

Efter passet gick vi hem och lagade äggröra med grönsaker och tonfisk sedan var vi redo för en heldag på stranden.

Efter en heldag på stranden var det skönt att komma hem och fräscha till sig lite. Därefter var vi redo för middagen och ringde efter taxi. Han behandlade oss som prinsessor och körde oss ca 20 min till stället vi bad om. Han kände till stället och tog oss till restaurangen som han tyckte var bäst. Vi hade jätte mysigt och maten smakade fint. Först blev vi hänvisade till bord som låg på vattnet, men där satt man på golvet utan stolar. Då bad vi om att sitta vid vanliga bord med stolar, då skrattade servitrisen :)

Efterrätten däremot satte vi oss vid dom låga borden, vi blev serverade ett fruktfat som dom bjöd på :)

» Utegym i Turkiet

En timmes morgonpromenad fick även starta gårdagen. Det är ett måste att gå senast 7.30 för annars smälter man bort. Vi hittade även flera små utegym som vi lekte med :)

När vi kom hem från promenade käkade vi frukost och för min del blev det äggröra med tonfisk, riktigt gott.

Därefter var vi redo för stranden och tog med oss en liten lunchlåda var med ris, räkor och äggvita. Vi köpte även en Cola light så vi kunde med och fick sitta vid strand restaurangen.

Dom är väldigt trevliga och hjälpsamma här, så vi frågade även om dom kunde fixa våran proteindrink, min mixade dom mitt choklad casein med mjölk ovh krossad is, super gott!! Smakade som milkshake.

När vi kom tillbaka till hotellet efter en heldag på stranden så var det dags att ladda med Pwo och ta sig till gymmet. Vi körde ett riktigt bra ryggpass, men det var galet vad vi svettades, bara rann!

Efter gymmet gick vi hem och käkade våran mat som vi gixade dagen innan, kyckling och ris. Efterrätten tog vi på stan efter vi hade duschat :)

Om den var god ;)

» Våran ätardag i Turkiet

Istället för att ha våran ätardag på lördagen då vi flög till Turkiet så valde vi att lägga den på söndagen istället, alltså igår.
Vi började kl.7.30 med en morgonpromenad längs stranden, därefter var vi hungriga och högg in en stor frukostbuffé :)

Med ny energi swishade vi om till bikini och gick ner till stranden. Fin strand och jätte skönt i vattnet! Vi kunde inte ha det bättre. Vi tog med oss även en liten pick-nick till stranden med massa gott som mina hemmagjorda proteinmuffins, comeready bars, nocco o ProPud :)

ProPud hade smält så det blev en choklad fondue med frukt 😄👌

Efter en stund blev vi hungriga och gick upp och käkade omelett, men varken brödet eller pommes.

Vid 16 tiden gick vi upp till hotellet igen för att käka lite Pwo och dricka bcaa innan det var dags att bege oss mot gymmet :)

Felicia hade kollat upp ett bra gym som vi skulle träna på, Toms gym, riktigt bra faktiskt och mycket trevligt bemötande!

Efter vårt pass sög hungern efter mat. Vi gick hem duschade och skulle fixa iordning oss, men så fort man kom ut ur duschen var man genomsvettig igen. Vi promenerade och hittade en bra restaurang där vi käkade plankstek och även en kladdkaka till efterrätt.

Mätta var vi men det fanns mer plats för godis magen :) vi hittade ett mysigt fik med massa godsaker, blev lite av varje ;)

Därefter promenerade vi tillbaka till hotellet, men köpte också med oss varsin glass som vi käkade på våran balkong.

Innan läggdags gjorde vi iordning matlådor till kommande dagar, ris, kyckling, räkor och ägg :)

» Flyget mot Turkiet

Klockan 5.30 ringde klockan och jag o Felicia steg upp ur sängen, käkade gröt och tog oss till T-centralen. Där tog vi oss sedan vidare till Arlanda :) för vi skulle till Turkiet!! Weeii.
Flygresan gick jätte smidigt och även två timmars bussresa med ett litet break till Alanya gick också smidigt.

Vi köpte en sallad på max med extra kyckling, smakade riktigt fint efter flera timmar utan mat.

På breaket hittade vi riskakor som vi fick i oss hungriga :)

När vi kom fram till hotellet kikade vi först in rummet, sedan gick vi o köpte mat som vi behövde. Vi bor i ett hotell lägenhet så vi har möjlighet att laga mat.

Vi hade även med oss mat hemifrån som riskakor, havregryn, kryddor, ProPud, bars, casein, proteinpulver, bcaa, nocco, celcius, tuggummi och läkerol.

När vi hade handlat var vi alldeles för hungriga för att laga mat så vi gick ner och åt en riktig smarrig middag. Grillad fisk o skaldjur med en god sallad, verkligen super gott!

Fin utsikt från våran balkong

» Brutalt benpass

Igår höll jag på att ta dö på mig själv på mitt egna ben pass upplägg! :)

Benspark 20x5
Böj 25", 20", 15",10",10",15", 20", 25" (totalt 160" och endast 25" under kroppsvikt)
Benpress 10" superset smala pressar 10"x4
Benspark 25x4

» Axlar & posering med Anki

I måndags startade jag med en morgonpromenad som i vanlig ordning, ställer alltid klockan så jag inte sover bort hela dagen, men har på senaste tiden vaknat runt 7-tiden utan alarm. väldigt skönt och det har varit fint väder tidigt på morgonen också, så min hund Bella följer glatt med då, annars är det svårare ;)

Under dagen körde jag en storstädning, torkade ur och rensade skafferiet. Hittade massa skit som linser o frön som gick ut 2014 blä! Frostade även ur min lilla frys som jag har velat göra i veckor som jag inte hunnit. Jag tycker faktiskt att det har varit skönt att det varit dåligt väder denna veckan när jag varit hemma, för jag har fått så mkt gjort! Sen vet jag att jag får fint väder nästa vecka, för då är jag och Felicia i Turkiet! Längar sååå otroligt mkt! kommer bli underbart. Sol, bad, träning och bara ren avkoppling. Både jag och Felicia är på diet också, så då känns det bättre och lättare. Delvis slippa vara den "tråkiga" som inte kan äta allt, men också slippa sitta o bli frestad av andra som äter allt :)

Kl.18.00 mötte jag upp Anki på Sats Medis så körde jag ett pass Axlar och posering med henne. Hon var stark och krigade på riktigt bra, men framförallt var det stor skillnad på poseringen sen sist vi körde. Riktigt roligt att se och märks att hon tränar på bra med poseringen.

» Boxning på slagskeppet

» Slagskeppet

Lördags stod vågen på lägsta vikten, vilket kändes ännu roligare när jag vet med mig att jag inte höll mig strikt till kostupplägget under semesterveckan med mamma och therese. Vikten stod på 65,6kg och då firade jag det med att fylla på :) Blev en smarrig frukost med gröt, ett ägg och två mackor, en ost & skinka och en med makrill, super gott!

Lite senare tog Ali med mig till Slagskeppet så körde vi lite mitsar och även lätt lätt sparring. Det var verkligen super kul att få köra igen, jag blev till och med lite känslig på vägen hem då alla minnen dök upp och jag saknar Loyalty Muay Thai på Nexus, den härliga familje sammanhållningen vi hade och det tuffa träningen som vi tog oss igenom. Tyvärr så splittrades allt när vi flyttade från Slussen ut till Alvik, några var kvar men med tiden försvann fler o fler, verkligen jätte tråkigt. Saknar det in i hjärtat!

Lite beslutsångest om vad man skulle avnjuta på sin ätardag, men det blev en stor god tallrik sushi från bästa Tezurki som ligger i Hammarbysjöstad. Efterrätten blev en massa amerikanskt godis, men det var faktiskt inte gott så jag köpte mig naturgodis och glass.

» Team Forever Fit By Better Bodies

» Yxkastning hos syrran

» Mys & bus hemma hos syrran

På torsdagen åkte vi hem från Varberg och jag hängde med Therese hem till henne. Alltid lika mysigt och avstressande att vara där, bara massa bus o mys :)
Fredag morgon vaknade jag först av alla och lyssnade efter om barnen vaknat. Jag hörde Joline och gick upp o hämtade henne, så låg vi i soffan o myste lite tills dom andra kom ner.

Jag unnade mig en god frukost med dom andra för sen åkte jag och Therese i väg och tränade baksida/rumpa.

När vi kom hem käkade vi lite lunch och sen åkte vi ut på en lite cykeltur med picknick, men jag höll mig till min celcius :)

Jätte härlig cykeltur och när vi kom hem igen så fortsatte Joline badandet, men på tok för kallt för min del. Istället blev det lite vuxenlek för oss och Joline fick titta på.

Så jäkla kul det var! Jag var bättre på yxkastningen medan Therese var en riktig prickskytte! :) tiden sprang iväg och det var dags för mig att ta mig till tåget. Therese körde mig till Skövde och på vägen stannade vi förbi en ladugård som sålde ägg från frigående höns. Vi båda köpte på oss. Jag köpte dock bara en platta eftersom jag var tvungen att ha med mig den på tåget.

» Underbara dagar i Varberg

Nu sitter jag på tåget på väg hem till Stockholm efter underbara dagar med mamma, syster och mina underbara syskonbarn.

Jag tog tåget ner till Varberg i måndags där dom redan hade anlänt till stugan vi skulle bo i. Jag var framme vid 12-tiden och vi gick ditekt till poolen o bada o solade.

Vi har haft bra väder, dock har det blåst väldigt kallt. Tur så hade campingen pool så vi kunde bada och sola bakom lä.

Söta jolin som spänner sig och säger -moster Jenny är stark :)

Första dagen tog jag själv en liten löprunda och körde lite styrka vid vattnet. Det blev 20" armhävningar 20" situps 20" burpeece x5

Dom andra dagarna har jag, Therese och barnen tagit en skön morgonpromenad.

Tisdag kvällen tog jag ett fritt mål och det blev tacobuffe :) sååååå gott och jag åt så jag fick ont i magen!

Sen gick vi till lekparken o lekte och senare tog jag en kvällspromenad för mig själv, lite egentid :)

Efter våra morgon promenader så körde jag och Therese ett träningspass på gården ;)

15" böj + 20" grodhopp x4
10"+10" hipstrust x4
10" finnen x4
10"+10" utfall+ 10" step-up x4

En av dagarna tog vi standtåget in till Varberg. Där fanns en stor fin lekpark som vi lekte i. Innan vi promenerad hem till campingen igen så tog vi en glass, även jag :)

Nästa träning blev med TRX banden och med varandra ;) söta Joline var våran coach.

Torsdagen skulle vi åka hem men det var så fint väder så vi checkade ut vid 10 och åkte in till Varberg. Först gick vi till ett fik där jag verkligen fick sättas på prov! Herregud vilket gott fika! Fanns allt! Nutellakladdkaka, snickerskulor, chokladmintkaka, ja allt gott! Jag fick vänta tills vi hade varit på Ica dör vi handlade lite lunch och satte oss i parken o käkade. Vi 12 gick vi till ett badställen inne i Varberg och solade i badade. Jag motionssimmade i 30 min, det fick bli torsdagens träning :)

Min fika 😜

» Fest hos Lars

Efter passet var det snabbt hem till duschen och svida om igen. Vi hade bokat bord på Biteline kl.19. Det var jätte gott! Jag beställde en hamburgare med sötpotatis fries och sen tog vi alla även mjukglass buffén :) jag tog tre omgångar! Haha

Glass nr1
Glass nr.2
Glass nr.3

Efter middagen gick vi hem till Rosanna en liten snabbis, sen tog vi bilen till Lars som hade festen. Jag kände inte för att dricka och mingla runt nykter bland fulla folk är inte riktigt min grej, så jag tog Rosannas bil och åkte hem o lämnade den hos henne. Hon bor nära hotellet och Elin var också trött så hon hängde med o tog nycklarna för hon skulle sova hos henne.

Bra tryck haha han kom 2.a i öppna klassen i byggning
Brukar vara varannan vatten ;)

Det var skönt att komma hem till hotellet i tid, för jag var uppe tidigt igen och gick en timme på hotellet löpband innan frukosten. Jossan och Carina skulle spela in deras podcast fredagsmys innan vi åkte, men kl.11 var vi redan på väg hem. Jätte skönt att komma iväg i tid.
Morgon check

Tre ronder på frullen även på söndagen

» ironworks

När Tammerpokalen var slut åkte jag med Rosanna och Elin så släppte dom av mig på hotellet så kunde jag bara svida om till träningskläder så mötte jag upp dom på Ironworks som var ett riktigt grymt gym! Det vill jag ha i Sthlm, bra maskiner, bra musik och sen var ju stämningen otroligt skön eftersom nästan hela fitness folket var där! Vi körde på ett riktigt bra och intensivt axelpass.

Även självaste herr tyngre var också där

» Tammerpokalen 2015

När jag o Jossan hade käkat frullen o fixat till oss lite så åkte vi först o köpte lite naturgodis sen ställde vi bilen nära hotellet och gick sista biten till Tammerpokalen. Min fina teamie Sofie skulle göra sin andra tävling i BF och hon kammade hem guldet. Det var ingen tvekan om att hon skulle ta hem det, så otroligt vacker, grym fysik och viktigast av allt snygg posering. Kanske inte viktigast men iaf lika viktigt att poseringen sitter som att man har toppat formen. Jag såg många både tjejer o killar som hade verkligen behövt nöta poseringen mycket mer, även om dom har en fin fysik så döms dom bort på grund av att poseringen inte sitter.

Måste erkänna att Jossan gjorde nog den snyggaste fickparkeringen jag sett, inte många marginaler där!

Mathilda, jag & Rosanna hejar fram våran teamie Sofie
Sofie tog guldet! :)

Posedown i byggning

Jag var också tydligen uppe på scenen och tävlade. Jag stod utanför och precis ätit upp en macka och min halva choklad boll, då kommer Rosanna och drar in mig tar min chokladboll, min tröja o mobil och tycker upp mig på scenen. Haha där stod två tjejer redan, det var abs tävling. Jag fick slänga av mig och hoppas på att rutorna tittade fram. Lite kul var det, men blev också lite svettigt där uppe haha. Tyvärr så vann jag inte, men det gör jag nästa gång jag kliver upp på scenen 😉

» Roadtrip med Jossan till Sundsvall

Tammerpokalen ägde rum i Sundsvall i helgen, en nybörjar tävling inom fitness och byggning. Innan Jossan hämtade upp mig för roadtrip mot Sundsvall så hann jag med mitt ryggpass. Där var även Börje Salming och tränade, jag brukar aldrig gå fram till kändisar men just med han skulle det vara så roligt att skicka till främst pappa som gillar hokey :) jag fick samla mkt mot och när jag hade tränat klart så pratade jag med honom o kollade om det var okej med ett foto.

Senare på eftermiddagen kom Jossan och hämtade upp mig så åkte vi mot Sundsvall. Endast ett stopp i gävla så var vi framme vid 20.00 och hann käka från hotellets middagsbuffén :) super gott! Vi bodde på clarion, riktigt fint och bra hotell! På kvällen skulle Jossan möta upp några vänner. Jag var jätte trött och njöt av hotell feelingen, låg i sängen o käkade godis o tittade på tven.

En toaselfie ;)

Lördags morgonen klev vi upp vid 6 tiden, Jossan skulle promenera med hennes vännina Carina och jag tog löpbandet på hotellet. Vi bestämde att vi skulle döda frullen vid 8, så jag brände av en timme, 400kcal på bandet och var extra hungrig till frukosten.

Det var så jäkla gott!! Finns det något godare än hotellfrukost?

» Morgonpass

Både i tisdags och onsdags så jobbade jag 11-20, så då valde jag att köra styrka på morgonen 7.30-9.00 och promenaden på kvällen istället för tvärtom.
På tom mage med bcaa och pwo så fick jag två riktigt bra morgon pass! Eftersom det är viktigt att fylla på efter träning, så fick jag unna mig en god tallrik gröt. Kändes bra hela dagen och skönt att bara ta promenaden och få lite kväll.

Tisdagen var det armar på schemat.

Onsdagen blev ett riktigt bra benpass. Så här såg mitt upplägg ut:

Benspark 20"x5
Böj 25", 20", 15", 10", 10", 15", 20", 25"
Benpress super set med smala pressar 10"+10"x4
Benspark 25"x4
Done!! :)

» Hotellfrukost på Elite marina hotell

I söndag åkte jag redan vid 7.30 från Felicia för jag och Ali hade bestämt att vi skulle äta hotellfrukost på Elite marina hotell. Man kan ta båten nr.80 med SL-kortet från Nybrokajen, tar max 10 min. Det blir både en liten båtutflykt och super god frukost :) jag åt precis vad jag ville utan några förbud.

» Grillning på Lidingö

Lördags efter jobbet åkte jag till sats Medis och mötte upp Felicia. Vi körde ett lite lättare intensivt bröst/axel pass, det var lördag och vi var hungriga på våran planerade grillkväll :)
Efter träningen åkte vi ditekt hem till Felicia, handlade lite gott och gick ner till Gåshaga och grillade oxfilé. Det blev super gott och vi hade jätte mysigt! Det var såå fint där, vilka lägenheter! Både jag och Felicia drömde oss bort om att man skulle ha en sån :)

Vi satte oss vid kanten och hade denna fina utsikten!

När vi promenerad hem igen såg vi jätte fina hus och drömde oss bort igen :)

När vi kom hem käkade vi glass, mörk choklad och naturgodis o såg på Johan Falk :) toppen kväll!

» Picknick med bästa Lotta

Vilket underbart väder det var igår! Tråkigt nog så stod jag inne i butiken o jobbade, men så fort jag slutade så sprang jag till tunnelbanan och åkte till Tantolunden där Lotta väntade på mig. På vägen dit så var det en man som sålde frukt och jag hade bara 15:- på mig, men lyckades få köpa en låda jordgubbar för dom, bra klipp!

När jag hittade Lotta satt hon där på en filt och hade fixat super god picknick! Det var libanesisk mat, ostar, kex, nötter, jordgubbar, meloner, naturgodis och mosserande rose, allt som jag älskar 😍 vi hade som alltid en super mysig kväll!

Hahaha 😂😅

» Rygg+poserings träning med min klient

Tisdags efter jobbet mötte jag upp Anki, min klient som det så fint heter. Jag ska coacha henne till sin debut i bodyfitness  Luciapokalen :) jätte kul o spännande!
Vi körde ett ryggpass och avslutade med liten lätt genomgång av dom obligatoriska. Kommer bli jätte bra det här! :)

» Ryggkliniken

I måndags var jag uppe i tid och gjorde mitt styrkepass som blev axlar och mage. Jag fick ganska mkt gjort, städade, tvättade fönstret (haha har bara ett) sen var jag iväg o köpte två nya blommor till fönstret. Kl.16 hade jag tid hos Campogiani på Ryggkliniken för att knåda ut min rygg, inte skönt just då men känns jäkligt bra efteråt. Han är verkligen super duktigt och märks att han brinner för sitt arbete och vill hjälpa. Även och tiden är avsett en timme så jobbar han tills han är klar. Rekommenderar alla till att gå på regelbunden massage och om ni bor i Stockholm så ska ni till honom! :)