» Bra träningsvecka

Denna veckan har jag äntligen kört på som jag önskar med min träning. Jag har också märkt att med vila och mat har en stor betydelse för utvecklingen :) känns riktigt bra! Har även testat ett gym på Östermalm som heter Nordic wellness ett litet men bra gym. Lite roligt att dom hade en skärm på cyklarna som ett tv-spel, man fick tillomed styra med styret :)

Nu har jag äntligen kört igång bra med magmusklerna också :)

» Bjöd över Eva på middag

Igår efter jobbet vid 17, körde jag och Mimra ett snabbt axel pass. Jag hade bjudit över Eva på middag, så snabbt hem för att fixa iordning mig och middagen. Jag bjöd på en fräsch god sallad och rose, vi hade jätte trevligt som alltid! Vi sa det båda känns som en mormor till mig men ändå inte för vi känns också som nära vänner. Kan prata om allt och jag ör så glad att jag träffat henne. Både att ha henne som en vän och underlättar jätte mycket med Bella att hon hjälper mig då mycket med henne.

» Intensivt pass sen käk med sats Medis gänget

I fredags jobbade jag till 20 och därefter åkte jag till Medis och körde ett intensivt pass med fokus rumpa. Efter hängde jag på några från gymmet och käkade på kolgrillen, jätte trevligt! :)

» Bikini premiär

Jag var ledig både onsdag o torsdag och båda dagarna spenderade jsg och Bella i solen. Vi låg på en brygga vi Djurgården så Bella kunde bada när hon blev varm, perfekt! På torsdagkvällen körde jag thsiboxning och en kompis, Lins hänge också med :) så jäkla kul att köra Thai igen!

» Pappa & Carina på besök

I helgen var pappa och Carina och besökte mig. Jag och Bella mötte upp dom på fredag kvällen på stationen, sen åkte vi hem till mig o drack lite vin och åt något lätt. Upp tidigt på lördagen och vi tog en riktigt underbar promenad längst med Djurgården. Efter halva vägen stannade vi till på systrarna Thelin o Voltaire och käkade frukost. Riktigt skön sommar värme och vi fortsatte promenaden runt. När vi sen kom hem i gen gjorde vi iordning en picknickkorg med en massa gott och tog båten ut till Fjäderholmarna. Vi köpte rökta räkor där och sen letade vi upp en riktigt fin plats och hade det helt fsntastiskt! När kvällssolen börja komma åkte vi hem till Bella och tog en kortare promenad med henne, sen gick vi ut på stan och kikade. Vi satte oss även på en uteservering i gamla stan o tog ett glas. Söndagen och dagen då dom skulle åka hem tog vi en annan runda vid Djurgården där det även var någon bilcaravan som vi kikade på, vi tog även en glass och kikade på fina båtar. En fantastiskt helg med andra ord, kändes som en välbehövlig mini semester :)

Frukost på "Systrarna Thelin & Voltarie"
Promenaden runt Djurgården
Glass medan vi väntar på båten ut till Fjäderholmarna
Picknick på Fjäderholmarna
Kvällspromenad på stan
Premiär för uteservering i gamlastan
Frukost på Gärdet

» Middag hos Eva efter Thai träningen

Förra veckan körde jag igång mes thaien igen, varit ett litet kort uppehåll pga flytt o annat. Men shit vad kul det var! Saknat det! Efter träningen åkte jac till Eva för att hämta Bella och då blev jag även bjuden på lite mat och vin en vanlig torsdagkväll, alltid trevligt! :)

» NYC

Förra helgen åkte jag och Ali på en weekend och inte vart som helst, Ali bjöd med mig till New York! Har aldrig varit där tidigare och jag kommer absolut åka dit igen. Vi var där torsdag till söndag och man behöver fler dagar för att man ska känna att man sett mkt av NYC. Jag tycker att vi utnyttjade tiden bra och hann med så mkt som vi kunde. Vi bodde roligt nog på ett gay hotell, Out NYC, som vi inte visste om, det låg nära timesquare och var ett bra och fint hotell.

Shoppingen däremot tyckte jag inte var så billigt som många sa och hittade inte några guldgruvor direkt, förutom Victoria Secret som jag shoppade loss på, köpte bla bikini och trosor. Sport skor var däremot billigt, både jag och Ali köpte varsina Asics skor och nike. Jag köpte också ett par Nike Air force 1 istället för converce som jag hade tänkt.

Torsdagen och fredagen var det inte så fint väder som på lördagen och dagen vi åkte hem då det var kanon väder. Lördagen åkte vi till Central park och gick där i den underbara stora och vackra parken. Man kan inte ens förstå hur stor den är och man möter hela tiden folk som springer eller promenerar, så härligt att se. Vi stannade även till på en restaurang som låg vid vattnet och tog var sitt glas :)

Därefter tog vi en taxi till hamnen där man tog en båt ut för att se Frihetsgudinnan, dock hade vi sån otur att när vi kom fram så öppnades himlen och blev riktiga skurar så att det inte var någon båt som åkte ut och sen var åkte det ingen mer båt efter 15. Istället hoppade vi på en hopp-on-hopp-off buss och blev guiadad av en jätte roligt Brooklyn tjej, vilket var jätte roligt och man fick se väldigt mkt av New York samtidigt som hon berättade både historiska och roliga historier. Vi hoppade av i slutet av guide turen vid 5 avenyn och kikade i dom fina butikerna.

Taxi var jätte lätt att få tag på och billigt, dock lägger dom till dricks som i allt annat och då blir det inte lika billigt längre. När vi skulle ta oss hem från 5th avenyn, så var det inte lika lätt att få en taxi. Det var även två snygga tjejer som stod lite längre bort som också försökte, även en annan tjej som gav upp. Efter en stund frågade den ena tjejen vart vi skulle, om vi skulle mot samma håll, för dom hade ringt efter en taxi istället, men det skulle vi inte. Efter några minuter kommer det en riktigt snygg svart bil med tonade ruter och hämtade upp dom, då ropade dom på oss och sa att vi kunde hänga på för dom kunde köra en omväg för våran skull annars skulle vi få stå där i evigheter sa hon. Dom skulle iväg på fest och var riktigt uppdressade, dom bodde förmodligen på 5th avenyn och levde "sex and the city livet".

När vi var i NYC så åt vi massa gott som riktig americans frukost, pancakes, pizza och cupcake, men vi var också på en restaurang, som serverad bara skaldjur. Vi käkade både hummer, friterade räkor, pilgrimsmusslor och annat gott :)

Det var en kanon resa, värd att minnas. Tusen tack Ali för att jag fick uppleva denna resan tillsammans med dig! Första men absolut inte sista gången att uppleva New York <3

Frukosten innan flyget till NYC
Shopping på Victoria Secret
Central Park
Våran guiad på hop-on-hop-off bussen :)
Kom en liten skur ;)
Central park
Chinatown :)
NYC pulsen :)

» Helt slut efter rensning i förrådet

Igår slet jag som ett djur, jag var ledig och skulle organisera på mina saker i beccas förråd. Först hade jag en tung flyttlåda och en påse som skulle till becca, som tur var fick jag hjälp utav Ali. När vi kom upp på förrådet började jag sortera vad som skulle slängas, vad som skulle hem och resten packade jag om fast bättre. Under tiden jag stökade med det så gjorde Ali ett ärende på stan. När jag hade sorterat all bar jag ner det som skulle slängas och självklart finns det ingen hiss och med träningsverk i låren så kändes det bra efter redan första vändan :) sen kom Ali och hjälpte med att bära allt till återvinningscentral som låg nära. Sen bar jag ner det som skulle hem till mig igen, men det kunde vi inte få med oss på tbanan så vi var tvungna att ta taxi. När vi kom hem var jag helt slut men ville bli klar så efter 3 timmar i beccas förråd fortsatte jag hemma i 2 timmar, sen dig jag, men vad skönt att ha allt fixat! :)

» Ikea

I torsdags då både jag och Ali var lediga så hyrde vi en bil och åkte till Ikea. Jag handlade två byråer, en spegel och andra måste ha i nya lägenheten. När vi kommit hem med alla grejer och lämnat bilen hängde jag och Bella med Ali hem. Han hade också en liten mysig lägenhet.

Fredagen var det jobb och jag åkte först med Bella till dagmatten och det var jätte smidigt från Ali då han bor väldigt nära till skillnad från vad jag gör. På fredagkvällen efter jag slutar jobbet kl.20 så körde jag ett bra bröstpass. Efter många ofrivilliga vilodagar och mycket socker ätande så jäklar vilket tryck jag fick ;)

Leker byggare Bob och snickra ihop byrån :)

» Förrådet flyttat

I onsdags vaknade jag redan vid 5.20 och kändes som klockan var 9-10 tiden, men lyckades somna om och vaknade strax efter 8, men då gick jag upp. Efter frukosten tog jag och Bella en promenad och lekte på Gärdet, super härligt! Därefter körde jag ett snabb pass på sats Gärdet, körde armar. Hem äta och väntade in becca som skulle hjälpa mig att flytta mina grejer i förrådet till hennes förråd. Det var mer grejer än vad jag trodde, usch o blä vad jobbigt. Vi tog sen en förtjänad drink på "himmel där till" jag, becca, Julia och Erica :)