» NK- Ett varuhus i världsklass, med service i världsklass
Idag var jag och 15 andra på kurs om NK. Ny på NK heter kursen och hölls utav biträdande varuhus chefen. Vi fick veta allt från att Nk grundades utav Josef Sachs 1902 och fick sitt namn Nordiska kompaniet. Josef Sachs ville att NK skulle vara ett varuhus som hade det lilla extra som ex. PUB (som finns idag ) inte hade. NK skulle vara bäst på allt, från att importera varor till att sälja, men det höll inte och var nära på konkurs. Sachs kom på iden att hyra in dom som var bäst på ett område som till exempel. dom som var bäst på kosmetik fick hyra in sig och göra det som dom var bäst på, Kosmetik.
NK lyfter fram nya trender, lanseringar och premiärer. Exempelvis var det NK som först introducerade djupfrysta grönsaker, barbie-dockan, jeans och rulltrappan.
NK vision: NK ska vara ett varuhus i världsklass som utvecklas i takt med omvärlden, med NK-avdelningar -sortiment, service och miljö i världsklass.
Varuhuset i Stockholm har 9,2 miljoner besökare årligen och Nordiska Kompaniets webbsida har ca. 12 000 besökare dagligen, inte lätt att slå ;)
Trackback