» Fredagsmys med Jossan

I fredags var jag ledig, men var uppe tidigare än vanligt ändå. Felix skulle ut på sin första morgon cardio innan jobbet, så jag hakade på honom kl.05. Det var underbart, vi hade ett helt okej tempo och gick på Djurgården. Perfekt start på dagen med min älskling.

När vi var hemma igen åkte Felix till jobbet och jag var duktig som stretchade och rullade på en trigger boll. Kändes verkligen att jag behövde det.

Hela dagen ägnade jag mig åt att sitta vid min dator och skapa en hemsida. Ska börja marknadsföra mig bättre att jag syr bikinis :)

Felix slutar vid 15.30 på fredagar, då hämtade han upp mig på väspan så åkte vi till Sats Odenplan och tränade.

Felix jobbar även natt på Nobis hotell och skulle göra det denna helgen. När Felix åkte jobbade så kom Jossan över på lite diet vänligt mys 🙈 men mest mysigt att ses och prata då det var så länge sedan!

» Fys & mys med Antonia

Nu äntligen har värmen kommit, vi fick dock knappt någon vår utan direkt sommar nästan 😁

I veckan träffade jag upp Antonia på Delta vid 11-tiden, vi tränade rygg och sen tog vi med oss våra diet matlådor och njöt i solen, underbart!

» Dieten o trännngen rullar på

Nu är det inte långt kvar till Olympia Amature i Spanien, imorgon är det exakt 2v som jag står på scenen 😁 längtar såååå!!

Dieten och träningen går oförskämt bra, känner mig både pigg och stark, men givetvis kommer det dippar då och då. Hungern finns också alltid där, men man vänjer sig till en viss del. Dock längtar jag sjukt mycket till att njuta av god mat, vin och sötsaker 😍

Omelett på 6st äggvita
Frukost
Lunch- kyckling, ris och wokade grönsaker
Middag- torsk, grönsaker och sallad
Efterrätt- casein pudding, addicecream och jordgubbar

» Lägenhetsbyte

Efter att vi varit runt o kollat på 3 lägenheter så var det den i Hammarby sjöstad som vi verkligen fastnade för, jag kan på riktigt inte sluta tänka på den 🙈 på tisdagen så ville han komma o kolla på våran. Jag var ledig den dagen så jag storstädade, tvättade fönster, gjorde iordning på balkongen och köpte nya dynor till utemöblerna. Så jag hoppas att han gillade den. Visningen gick bra och han skulle återkoppla om 2-3v för han var tvungen att styra upp privata situationer först.

Vi vill byta från våran 1 1/2 på Gärdet till en 3.a i Stockholm.

» Lägenhetsvisning

Söndagen fortsatte mitt och Felix mys, min sista dag med några extra kalorier innan Olympia Amature.

Vi tog väspan till Odenplan på morgonen för cardion, när vi kom hem avnjöt jag en lagom stor portion gröt med extra tillbehör i som jordnötssmör, barbells choklad kräm och hallon, sååå gott!!

Under dagen hade vi 3st lägenheter som vi skulle kika på för ev byte av våran. Vi letar efter en trea mot våran 1 1/2.

Först kikade vi på en som låg i Hammarby sjöstad och vi blev kära i den i första ögonkastet! Bra, fint, lugnt o skönt område, mycket bra planlösning med en stor balkong i söderläge och en mindre balkong vid sovrummet.

Efter vi tittat på den åkte vi till nästa som låg i Djurgårds staden. Även där fint område som vi kikar mycket efter lägenheter. Komiskt nog fick vi under förmiddagen reda på att det var Felix arbetskollegas lägenhet vi skulle kika på. Den var fin, men kändes inte helt rätt.

Innan sista visningen i Djurgårdsstaden så var det dags för mellanmål i solen.

Den sista lägenhet var stor och fin, men också för stor och dyr för oss. En 4.a på 16000:- är inte vad vi söker, men kul att kika när vi ändå var där.

När vi varit på alla visningar under dagen åkte vi o handlade lite lunch, åkte till Djurgården och käkade. Vi lade oss även en stund i gräset innan vi åkte hem för att tagga träning.

Med all extra energi i kroppen, blev det ett riktigt bra pass!! Bröst, axlar och 20min intervaller.

Till middag lagade jag en Thai inspirerad gryta på nötkött, kyckling, wokade grönsaker, kokosmjölk, buljong, jordnötssmör, cashewnötter, soya, curry och andra kryddor, serverad med ris. Såååå gott!

Efterrätt blev det massor av add icecream, barbells chokladkräm och chokladsås jag fick med mig från EM. Mums!

» Grillkväll med Felix, Antonia & Daniel

Helgen hade jag och Felix en super mysig helg. Vi var bjudna på grillkväll hos Antonia och Daniel på lördagen. Dom bor i Vällingby och vi tog väspan ut dit som en rolig utflykt :)

Det var både super trevligt och gott! Tiden sprang iväg, 5-6 timmar kändes som 1.

När solen gick ner så blev det kall och då gick vi in och fortsatte vårt mys. Blev även lite efterrätt. Antonia hade bakatcen jätte god nyttig variant av chokladkaka och även mums-mums. Till det hade vi vår favorit protein glass Add Icecream.

» Inspelning med Recbody

Förra veckan mötte jag upp Eddie på Gumse Gym för att göra en tränings video för Recbody, vilket är väldigt kul! Det blev ett benpass och faktiskt jobbigt, för jag blir iaf stressad att knappt via mellan seten så han ska få filma eller plåta. Det kommer bli en grym video och bilde! Ska bli kul och se resultatet.

» Dagarna efter EM

Tiden går oftast fort, men vissa dagar känns det tungt och jag vill bara att det ska bli 7 juni då jag, Antonia och Daniel sitter på flyget ner till Spanien igen för säsongens sista tävling. Längtar såååå mycket!

Efter att vi kom hem från Spanien har jag jobbat lite extra, men också haft tid till träning och återhämtning. Känner att jag har oftast mkt energi, men ibland blir jag väldigt trött och energin dippar snabbt strax innan jag ska äta, men då är allt som det ska! Väldigt taggad för Amature Olympia i Spanien.

Jag hade köpt med mig lite choklad i Barcelona som jag gav mina fina sponsorer, Aieh och Nor som sponsrat mig med Fillers och tandblekning. Det uppskattades :)

» Borta bra, men hemma bäst!

Onsdag och vi skulle ta flyget hem, borta bra men hemma bäst känslan hade vi båda.    Vi unnade oss en stadig frukost på hotellet, grabbarna bakom oss stirrade ganska stort på oss 😂🙈

Vi tog taxin till flyget och var där i god tid och kopplad av.

» Barcelona med min älskling

Efter middagen med pappa och Carina tog jag och Felix tåget till Barcelona där Felix bokat hotell i två nätter till oss😍❤️

Även Felix mamma, Elisabeth och Cristina bodde på det hotellet natten innan och våran första natt innan dom flög hem igen.

Jag sov som en bebis den natten och både jag och Felix kunde sova ut, jätte skönt. Vi mötte upp Elisabeth och Cristina till frukosten som var liten men mysig. Inte som förra hotellets buffé, men det var bra för min del så jag inte spårar ur allt för mkt och äter tills jag spricker 😜😂

Elisabeth hängde med oss på en promenad för att se den stora fina kyrkan som dom tydligen har byggt på i 150 år och fortfarande inte klar.

Elisabeth var tvungen att gå tillbaka efter det för att hinna med flyget hem till Stockholm igen. Jag och Felix fortsatte våran utflykt på en hopp-on-hopp-off buss. Jätte mysigt och man får se alla fina byggnader mycket bättre. Vi hoppade av på platser där vi ville kika lite mer i.

När vi var i Barcelona så var vi ju bara tvungna att äta tapas😍 vi hittade ett jätte mysigt och trevligt ställe med uteservering. Det var såå otroligt gott och även med rödvin till det, fantastiskt!

Kan ju också berätta att spansk glass slår alla glassar jag har ätit hittills, så det blev några stycken dör nere😍 bland annat den här godbiten. Två kakor med glass och nutella i mellan.

Vi tog även en sväng inne på FC Barcelona :)

När vi kom tillbaka till hotellet tig vi en liten siesta som riktiga spanjorer innan vår super mysiga kväll.

Vi började med skumpa och choklad på sängen. Efter vi hade gjort iordning oss tog vi taxin till en restaurang som låg i hamnen med utsikt över vattnet. Jätte vackert!

Även servicen var toppen och maten kan jag knappt beskriva hur god den var!! Magiskt! Första gången som jag åt både sniglar och ansjovis på det viset. Ser kanske inte så aptitligt ut men det var super gott!! Paellan var som jag längtar efter!! Efterrätten käkade vi i en glassbar inne i Barca 😍

Tack ännu en gång älskling för du uppvaktade mig så fint denna kvällen. Älskar dig sååå mycket! ❤️❤️❤️

» Avkoppling i Santa Susanna med familjen

Tidigt på måndagmorgonen checkade landslaget ut och tog flyget hem. Jag och Felix skulle stanna några dagar till, så på morgonen tog jag min resväska och gick till Felix rum som bodde på samma hotell.

Innan frukosten tog jag och Felix en härlig morgonpromenad på stranden i Santa Susanna, Spanien.

Klockan 9 käkade vi frukost och njöt resten av dagen vid poolen. Underbart att få lite avkoppling, mat och semester efter tävlingen!

Innan vi blev uppbrända gick vi in för att fixa iordning oss för att åka till en mysig by i närheten för att käka. Dock blev det inte riktigt som vi hade tänkt oss. Vi var hungriga, men i Spanien äter dom tydligen inte middag före 20.00 😂 vi tog en mysig promenad och fin utsikt vid en klippa. Vi gick även och satte oss på en restaurang vid hamnen som serverade dryck o snacks, så en äkta sangria, musslor och oliver fick det bli där innan vi åkte tillbaka till Santa Susanna.

Vi letade länge efter en restaurang som skulle ha min efterlängtade Paella, men vi hamnade på en amerikansk restaurang som vi hört bra om. Så det blev en god burgare med det viktigaste av allt gott sällskap.

» Dagen efter Tävlingen, EM Santa Susanna

Söndagen dagen efter tävling vaknade både jag och Antonia väldigt tidigt o klarvakna. Kl.04.30 var vi ute på 2h promenad 😂 var jätte skönt! När vi kom tillbaka till hotellet käkade vi efterlängtade riskakor med ägg, kaviar och sesamfrön😍💪

Därefter fixade vi iordning oss, gick ner till stranden och tog några foton för att föreviga formen som snabbt försvinner 😜💪

När vi hade tagit några foton gick vi tillbaka till hotellet och högg in i hotellfrukosten. Eftersom vi var upp så tidigt så hade klockan inte hunnit bli mer än 9 så vi satte oss och njöt av en stor god frukost!

Eftersom det även var tävlingar på söndagen så gick vi ner till arenan och hejade fram team Sweden 😁🎉

Semiran, Antonia & jag
Team sweden på plats

Vi hann också med lite poolhäng, dock inte så länge för givetvis blev det molnigt när vi skulle sola.

Söndagen kvällen och sista middagen med landslaget så tog vi risken att inte ha den obligatoriska teamdressen och piffade till oss lite. Middag på hotell buffén och avslutade kvällen med glass i stora lass 😍

Köpte mig en väska för 9eur
Glass med landslaget

» Firade med nära o kära

När vi kom tillbaka till hotellrummet efter tävlingen, var vi sååå trötta, men piggnade till efter duschen. Så underbar känsla att skrubba av dig färgen, ta av dig bikinin och lösögonfransar o spacklet 😂😂🙈

Jag och Antonia var väldigt hungriga och kunde inte vänta några timmar till bordet som var bokat kl.19, så vi sprang ner till gallerian och handlade lite gott.
Jag blev imponerad av mig själv att jsg höll mig lugn och köpte inte massa onyttigheter.
Jsg nöjde mig med naturgodis och smågodis som jag köpt med mig från Sverige 😂👍😍

Skriv inläggstext

Varje dag efter dagens tävlingar var avslutade hade vi möte med landslaget, både lite ris och ros.

Efter lördagens möte var vi några som gick ut för att fira med den omtalade spanska glassen som var sååå jäkla god!!

Efter en lång dag så blev det sängen ganska tidigt. Kollade trycket innan sångdags efter allt gott 😂😜

» EM Santa Susanna

Dagen D var här! Både jag och Antonia som skulle tävla samma dag, lördagen, vaknade vid 4.30 och började göra iordning oss. Jag laddade försiktigt med riskakor under natten när jag vaknade och på morgonen.

Klockan 07 var vi inne hos Fredrik och lade sista lagret med färg. Därefter åkte vi med resterande till arenan och lade oss där i ett hörn och vilade.

Jag brukar aldrig vara nervös inför mina tävlingar och det var jag inte denna gången heller trots att det var min största tävling och hade ingen aning om vilka jag skulle möta. Jag visste bara att jag hade gjort mitt bästa och skulle upp på scenen och även få domarna att se det också. Mer än så kunde jag inte göra.

Skillnaden denna gången mot mina tidigare tävlingar var att jag nästan inte fyllde upp något vilket kändes väldigt bra. Platt mage som jag slapp tänka på att dra in, utan bara tryck från Jägermeister och mums-mums som jag haft sedan första tävling ;)

När det var min tur att gå backstage o börja pumpa så träffade jag på en tjej som jag tävlade mot i Finland, vilket var roligt! Dessutom tjejen som stod bakom mig i kön på väg upp på scenen sa mitt namn och berättade att hon följt mig under en längre tid och att hon var nervös att så bredvid mig. Det gav mig en extra pusch med självförtroende, hon hade en grym fysik och slutade på en 5.e plats.

Jag hade verkligen super kul på scenen och allt kändes jätte bra! Jag hade full fokus och gjorde mitt bästa. Jag kom till final och även i min I-walk kändes allt jätte bra, kunde inte gjort bättre! Super nöjd över min prestation och slutade med en 4.e placering meden hårfin gräns till pallplats.
Självklart blev jag lite besviken när jag hörde mitt namn till 4.e placering men mot dom tjejerna som jag stod bredvid så är jsg jätte nöjd!

Efter tävlingen var jag helt slut och hungrig, men möttes av min familj med kramar och grattulationer som var en fantastisk känsla.

Antonia var fantastisk och tog hem silver. Innan vi åkte tillbaka till hotellet tog vi lite bilder 😁 kommer fler från andra kameran senare.

» Första dagarna i Santa Susanna, Spanien. Förberedelserna inför mitt första Europamästerskap

Klockan 04.30 skulle hela landslaget som skulle åka från Arlanda samlas på flygplatsen. Felix var underbar som körde mig och Antonia som vi hämtade på vägen, så vi slapp ta taxi.

Resan gick jätte smidigt och vi var framme i Spanien vid lunch tiden.
Innan vi fick checka in på hotellet var vi tvungna att gå till inregistreringen och fixa allt. Tidigare har det tydligen tagit flera timmar, men gick ganska smidigt denna gången.

När vi hade checkat in på hotellet, fixade jag och Antonia så vi fick dela rum. Sen blev det lite käk och lättare tränings pass och posering.

Enligt min och Mickes plan så skulle jag börja fylla redan på torsdagen (tävlingsdagen på lördag) men jag kände att jag inte var i den formen som jag brukar vara. Kände mig inte tillräckligt tömd och kände mig lite blöt, förmodligen lagt på mig lite vätska från flygresan. Jag rådfrågade Fredrik Carlsson som var en av landslags coacherna och som även lade färgen. Han tyckte att jag inte var tillräckligt tömd/hård och att jag skulle vänta med att fylla till fredagen, vilket jag som tur lyssnade på.

Gjorde även en typisk byggar metod för att bli av med vätska. Badade riktigt varmt 15min, på med underställ och eftersvättas under täcket 20 min och sen poserade, det gjorde jag i två omgångar. Jag kan erkänna att det var riktigt jobbigt, hade hellre kört riktigt jobbig cardio😅

Vi var väldigt trötta, men var duktiga dom fick till några poseringsträningar, hejade fram de atleter som tävlade dagarna innan oss och även lite poolhäng, med det blev bara en kort stund.

Första laddningen med ris😍💪

Även pappa, Carina, Felix, felixs mamma och hennes moster Christina bodde på samma hotell som oss. Dom kom också på onsdagen för att titta på mig, vilket jag uppskattade otroligt mycket och gav mig extra pepp. Dagarna innan tävlingen hade jsg inte mycket energi att ge dom men kom ner till middagen när dom hade bokat bord för att sällskapa en kort stund.

Fredag kvällen vad det dags att lägga första lagret med färg och jsg fick äta sista målet med riskakor istället för rus och dessutom två glas vitt, vilket kan vara det bästa under hela uppladdningen! 😍👍

Svenska landslaget
Antonia får första lagret med färg
Bruna o fina 😜
Börjar torka/hårdna till
Första riskakan och glas chablis😍👍
Vin och riskakor får veins att poppa och driver ut vätskan 💪

» Fillers & tandblekning på Järvarkliniken

Efter jag fixat håret hos Beba skjutsade Felix mig ännu en gång till Järvarkliniken i Solna då Aieh kunde fylla mina kinder.

Ännu ett fint och skickligt mottagande och så otroligt nöjd med resultatet. Naturligt och fint!

Aieh använder sig av Stylage i både läppar och kinder, men med olika "tjocklek".

Efter kindbehanslingen gick jag över till rummet bredvid till Nor som är tandläkare och fick en tandblekning utav henne. Även hon var otroligt skicklig med ett proffsigt välkomnande. Berättade först om hennes tankar om tandvård och sedan vad vi skulle göra och hur det skulle gå till med tandblekningen. Hon satte igång och jag fick dessutom en massagekudde för axlarna. Otroligt skönt och dessutom tog det uppmärksamheten från ilningarna som uppkom under behandlingen. Resultatet blev slående vackert! Såå nöjd!

Kinder, läppar och tandblekning fixat

» Bebas hair & beauty

Nästa dag på Tömningsveckan var det dags att fixa håret. Jag fick kontakt med Beba som har salongen Bebas hair & beauty på Östermalm. Hon fräschare upp min baylage och toppade håret. Otroligt duktig frisör som har stylat många berömda personer inför gala premiärer och plåtningen. Även omslag på magasin som Elle ochh kungligheter.

Fick ett fint mottagande och kändes väldigt lyxigt. Resultatet blev riktigt snyggt!

Före
Efter
Beba & jag

» Läppförstoring & majbrasa

Under Tömningsveckan gjorde jag endel skönhetsbehandlingar hos mina sponsorer som jag knutit kontakt med. Jag blev otroligt nöjd med resultaten och otroligt tacksam över att dom vill samarbeta och stötta mig!

Först var jag hos Aieh på Jarvakliniken och fyllde mina läppar, dagen efter var jag där igen och fyllde även mina kinder så jag fick en fräschare look och inte se så utmärglad ut i ansiktet. Aieh är dessutom väldigt skicklig och förstod mig precis hur jag ville ha det. Dessutom blev jag väl omhändertagen av underbara Aieh.

Före
Strike à pose
Aieh & jag

Det var även 1 Maj så på kvällen tog jag och Felix en härlig promenad till norra Djurgården och tittade på majbrasan.

» Tömningsveckan

Tömningsveckan är som alltid tufff, men den gick faktiskt väldigt bra. Jag kände mig piggare än vad jag gjort under tidigare tömnings period. Det blev en hel del grönsaker och torsk, men höjt upp på fettet. Hade kvar cashewnötterna och lade till olivolja på salladen.

Innan tömningsveckan började 😍
Grillade rotfrukter

Fredagen innan tömningsveckan mötte jag upp Micke på Delta för en formkoll och posering. Kändes bra och Micke tyckte det såg bra ut.

Felix var också på Delta så efter poseringen körde jag ett ett lättare pass armar, fast det känns inte så lätt när energin snabb försvinner.

Under tömningsveckan hade jag bestämt mig för att jag bara skulle ligga med benen i högläge och kolla på film/serier men det är mer än man tror som ska fixas innan tävlingen. Jag uppskattar att jag iaf inte behövde städa och fixa hemma sista veckan då Felix var helt underbar som storstädade hela lägenheten och tvättade! Även pushade mig på gymmet. Bästa! ❤️