» magövning

Sökte på magövningar och fick upp denna. Kanske ska testa den på gymmet i morgon? eller inte... :P

» Tacos mys med tjejerna

Idag bestämde jag och Emma en dejt på gymmet, vi körde rump- och magpass i över två timmar. Vi körde på väldigt bra, med några jobbiga övningar ex. Dragon som är sjukt jobbig. man ligger på en bänk med rumpan utanför och har benen rakt upp mot taket så du ligger på skuldrorna och sen ska du fälla benen med så rak kropp och ben som möjligt tills du kommer ner så du duttar fötterna i marken och sen upp igen med så raka ben som möjligt. Grymt bra övning!

På kvällen hade jag, Emma, Becca och Erica taco mys hemma hos Becca. Mycket mat och tjejsnack, jätte mysigt. Underbart med spontana tjejkvällar!

» 4 timmars kajaktur

I går var det riktigt fint sommarväder, så jag och Ali cyklade ner till Långholmen och paddlade kajak i 4 timmar :) Det var första gången både för mig och Ali, jätte skoj! Det tog dock en liten stund innan vi kom in i det och det blev även ett litet dopp hahaha.. tydligen ska det vara jätte svårt att välta men jag och Ali lyckades :) Men jag skyller lite på Ali som inte hade lärt sig att styra ordentligt så vi åkte in i ett träd med massa stora vassa pinnar som jag fick på mig efter som jag satt i fram och för att inte bli spetsad så valde jag att dyka i istället. när vi kom upp till ytan kunde jag inte sluta skratta, Ali var fortfarande chokad hahahha Det åkte förbi några och frågade om vi var okej, sen när vi simade till land så kom det en stor sitesingbåt med massa turister som skrattade åt oss. Det satt även ett par på andra sidan som såg hela händelsen. hahah.

När vi hade paddlar i ca 4 timmar tog vi cyklen hem, men vi stannade till vid hornstull stand så jag fick ta ett till dopp. Det är verkligen jätte skönt i vattnet nu. Vi stannade även till vid Eriksdalsbadet och åt varsin våffla på ett mysigt ställe nära vattnet.

» Minigolf

I lördags var det riktigt oväder, haglade och oskade. Men som tur var det inte långvarigt, så när det sprack upp så tog jag och Ali cykeln och cyklade in till Hornstull :) Vi käkade på Loopen och sen spelade vi lite minigolf. Jag kan ju säga att jag vann ganska överlagset över Ali ;) han ledde i början med något poäng, men jag smet ikapp honom sen haha. På kvällen grillade vi på gården och bjöd även Eva på grillat, vi hade jätte trevligt.

åp

» Nattdopp :)

Igår var vi ute hela dagen, vi åkte till Hornstull och gick först in i gallerian för Ali skulle köpa något, sen ville han att jag och Bella skulle följa efter. Vi var på väg mot västerbron och jag förstod vad hans tanke var. Han hade köpt en hänglås som vi skulle fästa där bland dom andra och kasta i nycklarna i vattnet ❤ otur nog så gick vi på fel sida av bron och det var för varmt för Bella att gå tillbaka och sen gå till andra sidan och sen tillbaka igen, så vi bestämde för att göra det en annan dag. Fin tanke iaf :)

Vi lade oss vid en mini strand på Långholmen med picknicken som vi hade med oss. Bella fick ligga i skuggan och bada hela tiden, för det var väldigt varmt. Efter ett tag åkte vi hem, men stannade förbi systemet och köpte med oss cider och vin. Vi köpte även med oss Sushi :) vi satte oss på balkongen och käkade sushi och tog oss ett glas, sen tog vi cykeln och massa gott och cyklade ner till Hornstull. Vi satte oss på en brygga där och hade det jätte mysigt! Det var även två andra gäng där och någon tokig tjej som började prata med dom och även med oss. Hon hade inte alla hästar hemma, men det var roligt att lyssna på henne :) många hoppade i och badade. Men när det hade blivit lite senare och alla hade badat klart, då hoppade jag i och tog ett natt dopp :) jätte härligt, mitt första dopp i Sverige!
När vi skulle gå så ville den tokiga tjejen att jag skulle behålla hennes sjal som hon lade på mina axlar när jag kom upp från doppet. Jag sa nej tack några gånger, sen sa hon snälla du får den som en present, då tackade jag ja för jag förstod att hon verkligen ville att jag skulle ha den.
Jag och Ali cyklade vidare hemåt och tog ett stopp på vägen, vi käkade på Max! Haha eller jag smakade på Alis mat ;) underbar sommarkväll!

» Cykelutflykt med tjejerna

I torsdags hade jag och tjejerna en jätte mysig cykelutflykt till hornsberg. Vi satte oss vid vattnet där och åt jordgubbar och drack lite cava. Vi hade även bokat bord på Piren, så när vi fick vårt bord gick vi dit och hade en trevlig middag. Även Anders kom och joinade oss. Efter middagen cyklade vi hem till Söder igen, jag Becca och Julia stannade till på ett litet hak och tog en cider innan vi skildes åt.

» En dag ute på Eknö med bästa tjejerna

Tidigt i måndags tog jag och Erica bussen till Norrtälje där Rebecca hämtade oss för att sedan åka vidare till deras lantställe. Dom bor jätte fint, man är tvungen att ta sig över med båt den sista biten. Stor sjötomt med trädgård, huset är jätte fin, med gäststuga, brygga med bastu och jätte fin utsikt! vi hade tur med vädret att solen sken, men drt blåste ganska mycket. Vi lade oss i lä och nöjt av solen och några glas rosé, Kvalitetstid med bästa tjejerna! :)

På kvällen tog vi båten över till en annan ö och käkade en god middag. Jag åt en god Seglartoast som den hette med oxfilé. mums. Vi låg över där och tog oss hem ganska tidigt dagen efter, för då var det inte lika fint väder.

Jag, Erica, Julia & Rebecca :)
Julia, Erica, jag & Rebecca
På väg ut till ön och Julia körde båten som en biltjuv ;)
Jag och Ercias humor haha

» Bakis söndag

Igår var vi lite extra trötta, det blev väldigt sent i lördags. Så vi hade en riktigt skön mysdag! På kvällen blev vi riktigt hungriga och bestämde att vi fick äta precis vad vi ville idag, även "bakis mat" som pizza etc. Hungrig och tokiga kom vi på något som varken jag eller Ali hade ätit på flera år! Snabbmakaroner, köttbullar, gräddsås och rårörda lingon :) vi låg även i sängen och åt samtidigt som vi såg på Gladiatorn :)

Fina rosor som vi fick utav Eva :)

» Första semesterdagen i Sverige

Vi kom hem i fredags natt och lördagen som var första semester dagen i Sverige var också fantastisk. En skön promenad med Bella och Ali då vi även satte oss och trogen en bulle och en celsius i solen. Senare körde jag och Ali ett tränings pass på Sats Globen, skönt att ha ett riktigt gym igen :) på kvällen var jag och Ali hemma och tog några glas innan vi åkte hem till Rebecca och förkrökade med tjejerna. Avslutningsvis gick vi tjejer till Sturecompaniet och Ali mötte upp sina grabbar.

» Underbar resa i Tunisien med älsklingen

Nu är vi hemma i Sverige igen. Vi har haft det helt underbart! sol och bad varje dag, middagar på kvällen och partaj två kvällar. vi har haft det både mysigt och kul. underbar resa. Vi hittade även en grym restaurang dom sista kvällarna som vi käkade två ggr på. asiatisk mat som tillagades framför oss och dom showade även samtidigt. riktigt kul och grymt god mat.

» Dansade som aldrig förr

Igår kväll gick vi till ett mysigt ställe och åt en jätte god skaldjurs pasta, strosade runt lite. Tog en öl på ett häftigt Texas inspirerat stället. Vi gick även in på ett club och det var bra drag där innen med bra musik, gamla godingar. Stället låg 5 min från vårat hotell så vi bestämde för att gå hem och lämna lameran och byta om, tog även några glas hemma först. När vi kom tillbaka till klubben, dansade vi som aldrig förr :) vi hade skit kul!! Det blev väldigt sent och idag var jag iaf lite mer sliten hahah med det var det värt.

Idag har vi bara softat vid poolen och sen gick vi ut och käkade. Jag åt bakis mat, pizza :) Igen alkohol idag utan bara en soft dag idag.

» Medina (gamla stan)

Nu är vi hemma och tar en liten siesta, vi har varit i Medina (gamla stan) och kikat. Fanns mycket sovinier där och fin miljö. Många turkosa dörrar hahah.. jätte fint. Vi satte oss på ett fik där inne som var på ett takterass med jätte fin utsikt. När vi satt där hörde vi att var något som lät, där var det några sköldpaddor som bodde där. Vi matade dom med blad, jätte söta :)
Vi har det jätte bra här i värmen, det är inte under 30 grader! men varm är det, så när vi kom hem så hoppade vi i poolen direkt.

» första middagen <3

Igår låg vi på beachen hela dagen och brännde oss :) Jag ser iaf ut som ett stopljus idag. hahah
på kvällen gick vi ut och käkade nationalrätten som är couscos, det var jätte gott. sen hade vi mysigt på ett café och rökte vattenpipa :)

» Första dagen i Tunisien

Första dagen var igår. När vi vaknade kikade vi runt på hotellet och kan ju säga att bilderna vi såg på hotellet var lite för finade ;) men det är helt okej. Gymet var ju ett skämt, hahah fanns knappt några vikter, men vi är ju hardcore så vi tränar på iaf :)
Vi har ett rum med kök så vi valde bort frukosten, så vi tog en taxi till supermarket och handlade frukost och annat gott. Efter vi hade ätit frukost gick vi ner till gymmet och körde lite snabb, sen snabb ner och tog första doppet i havet. Men vi valde att ligga och gotta oss i poolen hela dagen. Underbart! klockan sprang iväg så vi kom ut ganska sent, men strosade runt i Sousse och kollade läget.

» Flyget till Tunisien

Bilder säger mer än tusen ord;) så det blir mer bilder än text. I fredags tog jag och Ali flyget från arlanda till Tunisien :) Inne på Arlanda tog vi en öl innan vi steg på flyget, härlig känsla! Vi var framme sent på natten, så när vi var framme blev det sängen direkt.

trött tjej på bussen på väg till hotellet :)

» Min sista arbetsdag, sen semester!

Idag är min sista arbetsdag och ikväll tar jag och Ali flyget till Tunisien. Kan man starta semestern bättre? ;)

Jag var även ledig onsdag och torsdag, så jag har haft fullt upp med att stor städat lägenheten i två dagar! Så nu är den sprillans rent och fint när vi ska åka bort haha, men skönt och komma hem till ett städat och snyggt hem. Även Bella fick bli ren och snygg, borstade och duschade henne, hon gillar det.

Ali har varit sjuk i veckan, så jag har fått träna själv. Inte alls lika roligt, men jag körde på väldigt bra iaf. Har även börjat träna lite mage nu, tycker annars att mage är skit tråkigt att träna, men hittat några roliga övningar.

» Texas longhorn

Igår gick vi en härlig promenad till Hammarby sjöstad och satte oss på Texas longhorn uteservering och gotta i oss deras super goda hamburgare. Sen gick vi hem igen. Dock skulle vi hålla oss vakna till 04.00-07.00 då UFC var, men vi somnade. Vi kollade på det via datorn när vi vaknade istället. Anderson Silva som har haft champ bältet i 7 år blev knockad av Chris weidman :)

» Grym kväll med systrarna Eineljung!

Det var längesen jag hade så kul som igår! Först satt vi på Rebeccas och Julias balkong och åt massa gott och drack goda mousserande, underbar kväll. Sen beslutade vi oss att dra in till stan och dansa loss. Vi var först på Grand Escalier Jardin och där köpte jag mig faktiskt en redbull-vodka :) dricker annars bara vin eller öl. Vi avslutade den härliga kvällen på V Sturecompaniet och dansade ända till stängning :) fantastisk kväll systrarna Eineljung

» UFC

Igår körde jag och Ali ett bra armpass, varannan gång biceps och triceps. När vi kom hem och gjort oss färdiga för sängen, myste vi hela familjen till lite UFC, intro till i helgen då Anderson Silva kör mot Chris weidman :)