» Sista dagen i Dallas

Onsdag och sista dagen i Dallas, kl.6.30 blev vi upphämtade med mini bussarna för att köra vårt sista pass på ...Destination. Jag och Rosanna körde ett riktigt bra ryggpass och sedan åkte vi tillbaka till hotellet för frukost, en rejäl frukost, sista innan jag drar i andra växeln på dieten :)

Kl.12 kom våra chaufförer och hämtade oss och körde oss till flygplatsen. Resan gick jätte bra, men jag var riktigt trött, sov hela vägen bortsett från två filmer och när jag käkade.

Jossan har lärt mig dricka kaffe också, skinny latte med Caramel, riktigt god kall som varm :)

Kl.12 på torsdagen landade vi i Sverige och jag kan inte minnen sist jag var så trött! Det var en knepig känsla, ögonen kändes jätte tunga och jag kände mig nästan yr och tung i huvudet. På bussen på vägen hem kunde jag inte hålla mig vaken, till och med en dam knackade på min axel och kollade så jag inte missade min hållplats :)
När jag kom hem dök jag i sängen också sov 1-2 timmar, sen drack jag ett glas vätskeersättning och celcius sen var jag redo för träning, bröst och axlar. Min energi och motivation är starkare än någonsin efter veckan i Dallas med alla fantastiska människor!💖

» Bootcamp med Ian Gaines

När jag vaknade dagen efter vi varit på cheescake factory så mådde jag inte alls bra! Jag kände mig bakis på allt socker och kolhydrater:) otur nig var det dagen D, vi skulle vara med på Bootcamp som Ian Gains höll i, hjälp!!
Jag kan erkänna att det var nig det tuffaste jag varit med om! För det första så mådde jag inte bra, men det kände jag inte efter under aktiviteten men så fort jag var klar med övningen så kände jag hur hjärtat pumpade extra hårt och jag kände mig yr. Dessutom var det säkerligen över 35 grader varm och inte minst så var det riktigt tuffa övningar med minimal vila 😅 men jäklar vad skoj det var och vi pushade varandra till max! Två började gråta av utmattning, någon var nära på att svimma och jag i några fler hade spyan i halsen. Speciellt sista övningen då vi hade flera set mage, Dock var det inte magmusklerna som svek mig utan varje reps så kändes det som att jag tryckte upp spyan till halsen!

Efter 2 timmars bootcamp var dom flesta knappt levandes. Vi alla åkte till swedish fitness huvudkontor och hade en liten sammanställning om träningsresan och alla var super nöjda med resan!

Sara back hittade en tidning med ett reportage med henne :)

Dom flesta tog en vilodag från gymmet eftersom man var knappt levande efter bootcampet, så vi passade på och ha en skön tid vid poolen istället :)

På kvällen hämtade våra underbara chaufförer upp oss så åkte vi till Texas De Brazil som var en fantastisk restaurang! Det var ett stort buffé bord med allt ni kan tänka er som tillbehör. Vid bordet fanns en lapp, ena sidan röd och andra grön. När du har den gröna sidan upp så kommer en av servitriserna med ett stort spett av kött, ex baconlindade kyckling men du kan också tacka nej till det och invänta på nästa servitris som kommer med ex. Oxfilé. Det var verkligen super gott och vi hade jätte trevlig som alltid. Till efterrätt serverades det banankaka.

» Branch & Johnnie seminarium

Startade gårdagen som vanligt med morgon cardio, kl.6.30 gick våran lift till destination. Sen käkade vi en stor härlig frukost innan det var dags att dra sig tillbaka till destination igen för ett styrke pass. Det blev ett riktigt bra pass axlar och det gick inte direkt sämre av att Branch Warren och Johnnie oJackson tränade brevid oss. Jäklar dom grabbarna kan träna och det syns på deras sjukt vältränade kroppar!

Efter vi tränat klart fick vi snabbt hoppa in i duschen för att sen lyssna på Branch och Jackson prata och svara på frågor om bodybuilding och deras livsstil, mycket intressant!

Sen var det dags för shopping, vi åkte till ett outlet som var gigantiskt. Jag köpte dock ingenting förutom en Cinemaroll och en fudge som är typiskt Texas :) då måste man ju prova.

Kvällen avslutades på cheesecake factory för hela gänget. Det var super gott! Jag käkade en burgare och en Reese peanutbutter cheesecake. Jag köpte dessutom med mig en salted Caramel hem till hotellrummet som jag och Jossan delade på :) jag åt så jag trode att magen skulle spricka! Haha

Lite tyck efter maten fick vi båda 😜

» Wakeboard med Destination teamet

Som vanligt börjar vi med morgon cardio kl.07 men igår åkte vi inte tillbaka till hotellet för frukost utan vi stannade kvar, käkade och sen lyssnade på Adelas historia som fitness PRO. Därefter fick dom som ville köra ett snabbt styrke pass innan dagens aktivitet. Det var många som var trötta och kände sig lite slitna som tog en vilodag, även jag o Rosanna.

Svettiga o goa efter morgon cardio och mage :)

Därefter var det dags för team aktivitet, wakeboard!! Det var jätte kul men också jätte svårt. Jag gjorde tre försök och lyckades komma iväg en liten bit :)

Efter allt åkande var vi hungriga och åkte till en riktig Texas restaurang med gott käk! Innan vi åkte hem var Jossan även tvungen att ha sin Starbucks kaffe :)

Dom flesta åkte sedan hem och tog det lugnt på hotellet medan jag, Sara, Petra, josha och Jim åkte hem duscha och sedan åkte vi ut och kikade in stan i Dallas. Vi hade en super trevlig kväll och avslutade med några flaskor vin på en härlig uteservering.

» NPC Texas state Dallas pro

Igår fick vi lite sovmorgon, kl.06.45 blev vi upplockade och åkte till Destination för att bli piskade utan Heléne på Bootcamp. Det var jäkligt jobbigt men så kul!!

Efter bootcamp åkte vi hem och åt en stadig frukost, sen tillbaka till Destination för andra träningspasset :)

För mig, Jossan och Rosanna blev det biceps och triceps.

Sen var det poolhäng fram till kvällen. Jätte skönt, säkert en 35 grader :)

Lite dusch och lunch på det så var vi redo att åka till NPC Texas state Dallas pro. Det var blandat både amatörer som enligt mig var riktigt dåliga, men sen var det även pro i mens physique och bikini fitness som vi åkte för att titta på Twana Banks tävlade, dock tog hon inte hem vinsten utan blev en 4.e placering. Lite besviken blev hon nog allt för vinnaren blev direktkvalificerad till Olympia som är om 5 veckor.

» Frisco gun club

Även idag blev vi upphämtade kl.5.30 för att köra våran morgoncardio för dom som ville. Idag blev vi många så Helene körde ett Hiit pass med oss, riktigt bra pass och lagom tungt så tidigt på morgonen.

Därefter åkte vi tillbaka till hotellet och åt en stor härlig frukost innan vi blev upphämtade igen för att åka tillbaka till Destination och köra inviduell styrketräning :)

Idag körde jag och Rosanna baksidalår, rumpa men också lite strongman träning😅😜

Grym rump träning 👌
Behind the scenes

Efter träningen fick vi lyssna på IFBB pro Guy Cisternino om hans resa inom bodybuilding och hans satsning nu till Olympia. Väldigt bra och intressant föreläsning!

Efter seminarier så åkte hela gänget till Frisco gun club och fick prova på att skjuta. Måste erkänna att jag var faktiskt duktig, andra gången så prickade jag även mitt i prick.

Alla hade jätte kul och efter det fortsatte vi nöjet på ett stort köpcenter. Jag shoppade dock ingenting, men vi gick till cheesecake och lite mat. Gör min del blev det en super god ceasarsallad.

Mätta och belåtna åkte vi tillbaka till hotellet och bara kopplade av. Hade lite härligt tjejsnack :)

» Middag & ridning hos swedish fitness VD Michael

Kl.05.30 stod våran buss utanför hotellet och vi åkte till Destination för lite morgon cardio innan frullen.

Frukosten smakade super och jag åt både för mycket och även för mycket av det goda 🙊

När vi hade käkat och vilat magen en kort stund så var det dags att åka tillbaka till Destination för styrketräning. Jag och Rosanna köttade på bra med ryggen!

Träningen gick jätte bra, blir ju så grymt imponerad och motiverade. Efter träningen käkade vi våran lunch samtidigt som vi lyssnade på Twana som är IFBB bkini pro om hennes resa och vad som håller hennes motivation,

Därefter åkte vi direkt till walmarks och shoppade "lite" mat :)

Nöjda åkte vi tillbaka till hotellet och hann med lite poolhäng innan det var dags att hoppa in i duschen o fixa till sig.

Kvällen avslutades fantastisk hemma hos swedish fitness VD Michael. Bjöds på middag, liten kort info om better Bodies och häst ridning :)

» Lång flygresa till ...Destination Dallas, TX

Efter en låååång dag med flera timmars resande ligger jag nu nöjd i sängen och ser fram emot morgondagens äventyr :)

Kl.06.30 lyfte flyget och jag åkte hemifrån redan 02.15, så det var ingen ide att lägga mig innan det, dessutom höll jag på o små packa nästan tills jag skulle åka. Kl.04 möttes vi upp på Arlanda. Vi blev 20 personer runt om i Sverige och en tjej, Sara Back från Finland som skulle åka på träningsresa till ...Destination Dallas, TX

Vi alla var väldigt trötta, men resan gick otroligt bra och smidigt. Först åkte vi 2 timmar till Amsterdam och bytte flyg där och vidare till Dallas som tog tio timmar. Jag tycker ändå att tiden gick fort, kollad på två filmer Kingsman och Cinderella, men åt och sov största delen av resan :)

När vi var framme kom killarna från gymmet ...Destination och hämtade upp oss med sina gigantiska snygga bilar!
Helen, Petra & Josefin

Snabbt till vårat hotell som förövrigt var super fint! Jag, Rosanna och Jossan delar rum och då har vi två sovrum, två toaletter, ett kök och ett vardagsrum :) direkt vidare till Destination där var det bike and car meet och även en bikeshow, riktigt häftigt. Jag, Jossan och några andra tjejer fick även gå ner och showa med motorcyklisten ;)

Vi avslutade med lite poseringsträning med IFFB pro innan vi åkte hem, riktigt kul!!

Sen var det dags att åka hem och ladda om batterierna för en ny dag!

» Gymmet Sthlm

Idag mellan packning och förberedelser inför Dallas resan så åkte jag till Gymmet Sthlm och mötte upp tjejerna Sophia, Rosanna och Johanna så brände vi av ett bra axelpass :) jag tycker Gymmet är ett riktigt bra gym och lite sugen på att skaffa kort där, bra maskiner, hantlar, musik, ljus och alla härliga människor som är där, bra motivations boost!

Jag, Rosanna & Sophia

» Högrevsburgare med portobellosvamp som bröd

En dunder tips på recept kommer här 😜 högrevsburgare med portobellosvamp som bröd, suuuuper gott!! Jag gjorde även en dressing på kvarg, kalorifri bbq sås och lite kryddor. Mums mums! Svampen penslade jag på lite kokosolja och lite kryddor sen in i ugnen på ett bakplåtspapper i 200grader tills svampen blivit mjuk.

» Sommar kväll

Häromdagen var det jätte fint väder. Även fast det är skönt väder ute så tar jag min morgon cardio på bandet på sats för jag vill se min serie :)
På dagen hade jag några måsten som exempel sätta mig utomhus med en celsius och datorn så jag kunde skriva ett nytt träningsupplägg, riktigt härligt. Köpte även en påse på Apoteket med sockerfria godis.

Var även tvungen att åka in till stan för ärenden inför Dallas resan. Senare på kvällen var det framsida ben och vader på schemat, vilket brukar alltid vara ett tungt pass med mycket endorfiner :)

Eftersom det var så varmt på dagen så tog jag och Bella våran längre promenad senare på kvällen, jätte härlig sommarkväll!

» Jordgubbssmoothie

Super god iskall jordgubbs smoothie på 197 kcal :)

Mixa allt i mixer/matberedare och tillsätt sedan lite kalorifri karamellsås ☺️👌

🍓 3dl mandelmjölk
🍓 100g jordgubbar (Jag använde färska)
🍓 1dl (33g) ultimate nutrition vanilj casein
🍓 späd ut med lite mer mjölk eller vatten

» Orange is the new black

Jag har nu varit hemma lite mer än en vecka och tiden bara springer iväg, dock är varje dag detsamma. Kl.07 ringer klockan och jag stiger upp slänger på mig träningskläderna och dricker min BCAA från olimp. Sedan tar jag med mig iPad, hörlurar och beger mig till gymmet för cardio. Jag går på bandet i 6,5 hastighet med 4% lutning samtidigt som jag ser ett avsnitt på "orange is the new black" jag har aldrig lyckats följa en serie men nu tack vare morgoncardio, iPad och Netflix är det möjligt och samtidigt bränna 500kcsl ;) jag längtar till o med till cardion!

I lördags lyckades jag även nå lägsta vikten, vilket känns väldigt bra efter ha stått lite stilla. Så nu ligger vikten på 65,0kg och jag börjar se att det händer grejer nu :) magrutorna är synliga och ådror poppar fram haha

» Invigning av Gymmet

Samma dag som jag och Felicia kom hem lördag 7.30, så åkte bi bara hem till var sitt packade upp väskorna fräschade till oss och åkte till Liljeholmen där Gymmet öppnade upp portarna kl.12 för invigning. Riktigt nice gym med bra planlösning, bra maskiner, vikter och även en poseringssal. Var även kul att träffa lite skönt folk och bland minglet träffade jag även på några av mina teamisar som körde ett pass :)

» Sista dagen i Turkiet

Sista dage och deg köndes lite vemodigt, men samtidigt som vi avslutade denna semester veckan i Turkiet på topp! För 1 vecka är precis perfekt.

Sista dagen och jag unnade mig en god Magnum glass som jag inte sett i Stockholm. Den var super god! Senare på eftermiddagen så började det faktiskt att regna lite, men det var ändå dags för oss att bege oss hemåt. Vi sa hejdå och tackade så mkt för den fina servicen vi fått utan personalen på stranden.

Dags för mellis och sen var det dags för ett skönt armpass på Toms gym.

Sista middagen i Turkiet hade vi spanat in en fin restaurang som vi gick till och det blev succé! Jag valde biff med potatis och en super god gräddsås med champinjoner. Efterrätt tog vi båda pannkakor med glass, men den slog inte restaurang Hisar pannkakor.
Felicias favorit bröd :)

Flygbussen till Turkiets flygplats gick kl.00 så det var ingen ide att gå o lägga sig. Vi som gick o lade oss runt 23 varje kväll var väldigt trötta, men det är svårt att sova djupt på buss och flygplan. Kl.04 lyfte flyget från Turkiet och vi var hemma 7.30 på Arlanda.

Det har verkligen varit en super härlig och rolig resa tillsammans med Felicia! Eftersom vi båda är på diet så har det fungerat super bra och vi är o tänker så lika så det har inte varit några som helst problem. Vi skapade många härliga och roliga minnen att blicka tillbaka till! Tack bästa du!

» Tom's gym

Näst sista dagen i Turkiet och vi startade som vanligt med morgonpromenad, äggröra och sen ner till stranden.

Vi låg och stekte länge och njöt av värmen, ca 35 grader, fick meddelande från syrran att jag skulle njuta för att hemma var det höst :)

Efter stranden gick vi tillbaka och käkade en lite lyxigare mellis, bla comeready bar och celcius som jag hade med mig från Sverige :)

Det var dags att tagga till för det väntades ett axelpass på Tom's gym. Vi hade mycket energi och det blev ett intensivt och bra pass! Tom, ägaren till gymmet ville ha foto med oss också. Första dagen vi kom dit så fick vi varsin t-shirts, men jag klippte till mitt till ett linne och det fick godkänt :)

Haha Tom ditigerade oss bra hur vi skulle stå :)
Efter träning gick vi hem och hade en mysig hemma kväll med middag och kortspel på balkongen.

» Blev kallade Bodybuilders, boxer, Rambo

Morgon promenaden gjord och frukosten i magen tog vi oss till stranden.

Jag skojar inte när jag säger att från första dagen i Turkiet så har vi fått höra bodybuilders, boxers, Rambo och folk vill bryta arm och veta hur många cm vi har i biceps omkrets haha.

En lite rolig händelse var när jag skulle handla två Cola light till oss så blev jag stoppad av två yngre killar som sa -Hey Jenny. Jag tänkte först, hörde jag fel? Dom kan ju inte veta vad jag heter. Sen visade en av killarna upp sin mobil med min instagram profil och frågade om dom fick ta kort med mig. Jag blev både shockad och smickrad :)

Idag valde vi att ta vilodag från gymmet och vara kvar lite längre på stranden och sedan åka iväg på en liten utflykt igen. Varje dag har vi haft med oss lunch som vi fått lägga i kylen på strandbaren som vi brukar sitta o käka på. Dom är så snälla och fixar även våran proteindrink med krossad is och mjölk så det blir en riktig god milkshake. Vi blir verkligen bemötta väl här nere :)

När vi kände oss nöjda på stranden gick vi hem och fixade iordning oss för middagen. Vi bad receptionisten ringa taxi chauffören som vi hade sist. Han blev väldigt glad när han såg oss, vi förklarade att vi ville till en restaurang uppe vid berget med den fina utsikten. Han körde oss dit och även denna gången till den restaurang som han ansågs vara bäst. Restaurangen Hisar fick 10 poäng :) När vi satt där så började det även regna och åska så det blev ännu mysigare.

När vi var klara med middagen ringde servitrisen på våran taxi. Då körde han oss högst upp på berget vid ett castel med en otroligt vacker utsikt över hela Alanya. Det var även två grabbar där som gärna ville ha ett foto med oss haha folk där trode nog vi var pro ;)

Haha taxi chauffören ville också vara med på kort :)